چکیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین قدرت تبیین مولفه های به دست آمده در برنامه درسی دانشجو می باشد. این مطالعه از حیث نوع بنیادی، از حیث رویکرد، توصیفی و از نوع طرح های آمیخته اکتشافی است. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مصاحبه بازپاسخ با هشت نفر از صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه تهران در بخش کیفی؛ و پرسشنامه استخراج شده از نتایج مصاحبه در بخش کمی است که در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور تایید و رتبه بندی مولفه های مربوط به ویژگی های دانشجویان اجرا شد. در بخش کیفی به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش سه مرحله ای اشتراوس و کوربن (1990) و در بخش کمی از تحلیل ساختار تاییدی و آزمون فریدمن استفاده شد. بر اساس 100 مشاهده جمع آوری شده، چارچوب نظری با استفاده از نرم افزار AMOS مورد آزمون قرار گرفت. با توجه به نرمال بودن داده ها، از روش GLS جهت برآورد پارامترها استفاده گردید. در مجموع چهار مولفه محوری از مصاحبه های انجام گرفته به دست آمدند که عبارتند از: ویژگی های برنامه درسی دانشجو، عناصر اصلی آن شامل دانشجو، استاد و سازمان؛ مراحل شکل گیری شامل مراحل زمینه ای و عوامل محرک؛ و موانع و چالش های شکل گیری این برنامه درسی.

واژه های کلیدی: آموزش عالی، دانشجو، برنامه درسی، برنامه درسی دانشجو، تحلیل ساختاری تاییدی.

 

مشاهده و دانلود مقاله

بررسی نقش تداوم یادگیری الکترونیکی بر توسعه حرفه‌ای: یک مطالعه موردی از صنعت تلکام

اعتباریابی مؤلفه‌های اساسی برنامه درسی دانشجو با استفاده از تحلیل ساختاری تأییدی

روش ایجاد نیم فاصله در word

های ,برنامه ,استفاده ,درسی ,بخش ,دانشجو، ,برنامه درسی ,در بخش ,استفاده از ,با استفاده ,درسی دانشجو

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دیجی گرافیک بلاگ مجله اینترنتی شهر صندل وبلاگ درس کاربرد فناوری امیرمنصور بنی اسدی خاطرات یک دانشجو مرکز تخصصی پلی استیشن 2 دانلود کتاب های دانشگاهی پی دی اف pdf رایگان ketabkam-ir.blog.ir نمایندگی بهترین گاوصندوق کاوه شاد میگویم BTS_ARMY